Publiczne Gimnazjum nr 1 - Wybieramy patrona
Strona głównaKontakt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Linki

Wybieramy patrona
Procedura nadania imienia szkole

Procedura  nadania imienia szkole

Publiczne Gimnazjum w Majdanie Królewskim

Cel nadania imienia szkole:

- poprzez nadanie imienia szkoła zyskuje indywidualność i tożsamość wyróżniającą ją wśród innych szkół.

- pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem.

- wchodzi do rodziny szkół o tym samym imieniu co prowadzi do nawiązywania kontaktów.

- opiera swoje działania wychowawcze na wartościach związanych z patronem.

- wzbogaca swoją obrzędowość.

 

1. Działania zmierzające do realizacji procedury.

Na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w czerwcu 2012 roku, pan dyrektor Waldemar Wachowski poinformował Radę o podjęciu działań zmierzających do nadania imienia szkole. Wniosek dyrektora został przyjęty przez Radę Pedagogiczną.

2. Powołanie Zespołu Koordynującego.

Dyrektor powołał Zespół Koordynujący w skład którego weszli: Katarzyna Kopeć - Filozof,Agata Majka-Stec, Katarzyna Migas, Agnieszka Motylska, Urszula Rozmus,Elżbieta Ruszkiewicz,  Helena Tłusty. Zespół zapoznał się z procedurą nadania imienia szkole. Na pierwszym spotkaniu Zespołu przewodniczącą została wybrana Urszula Rozmus.

 

Harmonogram działań

 

Harmonogram działań

Lp.

Termin

Działania

1.

28sierpień 2012r.

Ankieta wstępna przeprowadzona wśród nauczycieli w sprawie wyboru postaci kandydatów na patrona szkoły.

2.

październik

Informacja do organu prowadzącego o rozpoczęciu procedury nadania imienia szkole.

3.

listopad

Zapoznanie Samorządu Uczniowskiego i Rady Szkoły

z projektem działań i harmonogramem.

Przedstawienie rodzicom i uczniom wniosku o nadanie imienia szkole.

Uczniowie  z zostaną zapoznani z sylwetkami kandydatów na apelu, lekcjach wychowawczych, gazetkach ściennych, stronie internetowej szkoły, rodzice  zaś, na listopadowej wywiadówce podczas spotkania z dyrektorem.

 

4.

grudzień

Ankieta wstępna wśród mieszkańców społeczności lokalnej. Urny i karty ankiety umieszczone zostaną

w Urzędzie Gminy i w Gminnym Ośrodku Kultury. Stosowne ogłoszenie podane zostanie przez proboszcza parafii Majdan Królewski, znajdzie się również w Urzędzie Gminy.

5.

Styczeń

2013r.

Na otwartej Radzie Pedagogicznej z udziałem Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców zatwierdzenie listy kandydatów, opracowanie karty do głosowania.

Wybór Komisji Skrutacyjnej.

6.

styczeń

Głosowanie uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły.

Na spotkaniu z rodzicami głosowanie rodziców.

Głosowanie tajne, zwykłą większością głosów. Regulamin głosowania umieszczony zostanie na gazetkach, stronie internetowej szkoły.

Komisja skrutacyjna opracowuje wyniki. W przypadku takiej samej liczby głosów, przeprowadza wybory uzupełniające wśród rodziców, uczniów i nauczycieli.

7.

luty

Powołanie zespołu do spraw organizacji uroczystości nadania imienia szkole.

Ogłoszenie wyników na apelu, stronie internetowej, gazetce ściennej.

Akceptacja kandydata na patrona szkoły podczas posiedzenia Rady Pedagogicznej.

Przygotowanie wniosku do Kuratorium Oświaty

w Rzeszowie o nadanie imienia szkole.

Przygotowanie wniosku dla Rady Gminy o nadanie imienia szkole. Po otrzymaniu stosownej Uchwały Rady Gminy , Rada Pedagogiczna przystąpi do dalszych prac nad organizacją uroczystości.

8.

marzec

Ogłoszenie konkursu plastycznego na projekt sztandaru szkoły.

Zespół Organizacyjny opracowuje plan uroczystości nadania imienia szkole.